🙌🙌🙌

Blev en aningens jÀttemycket stressad av att hamna i kö imorse, men tio över Ätta var jag i full gÄng i PrÀstgÄrden. Koka kaffe/the till tvÄ grupper, plocka fram dukar och skarvsladdar nere, bÀra upp fika till ena gruppen och sÀtta ihop bord Ät den andra. Klockan nio hÀlsade jag kontraktets diakoner vÀlkomna och höll en kort andakt i kapellet innan fika pÄ övervÄningen. FörelÀsaren kom och vi hade en kanonförmiddag om kyrkans nya utbildningsvÀgar pÄ övervÄningen medan min bÀstaste volontÀr tog emot och höll i handarbetsgruppen i nedervÄningen.
 

NĂ€r kontraktsdiakonerna gĂ„tt fick jag en halvtimme med handarbetsgruppen. Jag kĂ€nde mig sĂ„ uppfylld av hela förmiddagen trots all stress den inneburit innan. Åt ett par överblivna smörgĂ„sar frĂ„n fm medan jag pratade med min volontĂ€r som Ă€r sĂ„ mycket mer Ă€n "min volontĂ€r". 
 
NÀr jag kört ner projektor, dator, bord och projektorduk till KlockargÄrden hÀmtade jag hundar, packade ihop och hÀmtade en vÀninna. Nu Àr vi ute pÄ Àventyr!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0