Provapånytt-tisdag

Eftersom jag valde att sova hemma inatt fick jag gå upp kvart över fem. Det var inte alls så jobbigt som jag trodde. Duschade varmt och kröp ner några minuter i sängen igen för att få upp värmen i kroppen. Det är inte alls lika varmt hemma som i lyan, men inomhusklimatet är ändå då mycket skönare. Efter morgonpromenaden packade jag in väska och djur och for iväg, lämnade Ragge i lyan och hundar på dagis. Började arbetsdagen med möte kl 8.30, besök kl 10.00 och kreativ handledning kl 11.00. Det var kul. Jag fick välja ett ärende och med tydliga kroppsignaler och gestaltning med träfigurer gå igenom känslor och metoder. Det var riktigt roligt och givande. Ett nytt sätt att ta emot handledning helt enkelt!
 
 
Gick ner på Pang's och köpte med mig tre små rätter före mässan kl 13.00 och personalmöte 13.30. Besöket kl 15.00 uteblev så jag passade på att administrera till kl 17.00. 

Sonen ville ha hjälp att hämta en dataskärm han köpt så jag häntade den innan jag köpte pizza och åkte upp till lyan. Efter promenad och middag började jag med två stickningar till barnbarn - en reflexmössa till Thyra och en tröja till Wille. Änglas reflexmössa ska bara få en tofs, sen är den klar. Ska försöka göra så många som möjligt innan jag träffar dem nästa gång. Åtta har jag planerat få klara så fort som möjligt till två av döttrarna och sex av barnbarnen, Wille och hans kusin ska få tröjor till jul och sen ska svärdottern och jag kunna mysa med nästan likadana sockor så småningom. 


Nu har vovvarna och jag gjort Ormkärr osäkert. Det är dax för en dejt med John Blund! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0