Vad sägs om en onsdag?

Fy skäms på mig! Här sitter jag i mörkret och myser med en chokladkaka 🤗 Jag råkade köpa den när jag lyckades få tag i batteri till bilnyckeln på den tredje macken jag stannade vid. Batteriet kommer min händige son byta imorgonbitti så jag slipper stå och klicka på en död nyckel när jag ska till jobbet. Den dog för mig när jag parkerade utanför Lyan efter jobbet men återuppstod igen, vågar inte chansa på att det håller så mycket längre för jag har inte bytt nyckelbatteriet sen jag köpte Pärlan för fem år sen. Fördelen, för dem ska man alltid leta efter, är att jag fick lära mig hur jag kommer in i bilen när batteriet är slut på riktigt! Jag visste inte att jag hade en riktig nyckel i nyckeln och en låskolv i bildörren, jag har aldrig behövt ta reda på det. Nu är ännu en kunskapslucka är ifylld.
 
En raritet på södra Stockholms mackar!

Bouppteckning, egen handledning, besök och admin har arbetsdagen bjudit på.
 
Lunch i hasten (...i parkerad bil förstås 😉)
 
På kvällens meny stod knyppelkurs med trevligt sällskap och fortsättning på den flandriska tekniken. Nu är botten fram till första kissen klar så nästa gång kommer det knypplas flandriska katter på Farsta Gård.
 
 
Efter rundresan efter batteriet som företogs efter kvällens knyppling gick jag långpromenad med hundarna. Jätteskönt! Skön luft, vackra färger, knappt en käft ute och tid för alla tankar som trängs mellan öronen... nu ska jag spara resten av chokladen och spana efter John Blund.
 
 
Godnatt världen 🌍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0