11-timmars

... var på jobbet strax före nio för att försöka hinna allt. Besöket kl 10 ringde sig sjuk och det gjorde att jag i lugn och ro hann förbereda sorgegruppsinformationen som jag lovade att ta för en kollega som blivit sjuk. Jag kan ju det mesta efter de år jag haft sorgegrupper, men det är ett tag sen nu och jag behövde uppdatera mig och ta reda på förändringarna. 
 
 
Gick upp till lunchmusiken i kyrkan och lyssnade på när en av våra duktiga musiker spelade moderna klassiker på orgel. Läckert att lyssna till Ted Gärdestad, John Lennon och Simon&Garfunkel på orgel! Sen blev det jordärtskockssoppa som vår nya duktiga husmor gjort. Supergott!
 
Besök kl ett, hembesök halv tre. Hann få bort resten av administrationen innan jag runt fem började göra ordning frukt och juice inför sorgegruppsinformationen. Träffade en ny medarbetare i sorg-arbetslaget från en annan församling och berättade lite om arbetet med sorg och sorgegrupper fram till besökarna började komma till kl sex. Informationen tog inte så lång tid, men nästan alla stannade kvar och fortsatte prata. Det kändes lika oväntat som bra.
 
Kom från jobbet strax före åtta. Åkte ett ärende åt sonen och sen blev det McDonalds ikväll igen 🍔🍟🥤 Hm...
 
 
Ikväll har jag läst större delen av en uppsats. Det ska diskuteras på ett forskarseminarium imorgon. Intressant studie för författaren beskriver kyrkans utgivande av ekonomisk hjälp med en metod som använder termer från teaterns värld. En ögonöppnare vad gäller makt och relation.... men nu ska jag sova. Fryser som en hund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0