4-timmars

...var upp och duschade vid sex men gick upp på riktigt vid åtta. När jag kom till bilen svor jag ve och förbannelse över hur vissa parkerat...
 
 
... hen hade flera meter framför sig så antingen var hen 1. dum i hela huvudet  2. har noll koll 3. är jävligt elak eller 4. något problem jag inte kan föreställa mig på rak arm. Men jag hade tre dm till bilen bakom så ut kom jag, förstås! Min egen åsikt är att jag har full koll på MIN bil och MIN bilkörning.
 
Började arbetsdagen kl 9 i Klockargården med sista inkomna fondansökan inför deadline 30/9, jagade reda på chefen för underskrift och åkte upp till Prästgården för att görs iordning för Handarbetsgruppen. Alltså, den här gruppen gör mig varm i hjärtat. Idag satt en kvinna rätt upp och ner med händerna i knät... - vill du knyppla idag? frågade jag... och det ville hon. En ny bokmask ser dagens ljus och one of many is missions completed.
 
 
Nu har vi två nybörjare och flera knypplare i olika stadier. Idag stickades det tröjor, dockkläder, vantar och sockor, det broderades, knypplades och nålbands. Och fikastunden är viktig för det är lika ofta där samtalen kommer igång och kontakter knyts.
 
 
Min volontär hade förhinder idag så jag var ensam ansvarig. Jag började plocka undan lite varefter folk gick, men när allt var undanplockat blev jag stående en halvtimme i angelägna samtal i dörren. Det är så här jag vill och vet att det fungerar! One of many missions completed.
 
Två kvällars arbete genererade en kompledig eftermiddag. Kom hem vid tre till glada hundar. Gick ut med dem en sväng och började sen sätta upp en spets.
 
 
Jag hade handlat lite grönt på vägen hem, maken hade tagit fram en fläskfilé så det blev grillat med grönt och kantarellsås i paviljongen före ett par timmars bad i tunnan.
 
 
Nu snarkar maken men jag tror jag ska ”kasta pinnar” en liiiten stund till...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0