9-timmars

Var i Prästgården kl 8.00 och hjälpte till med att göra frukost. Halv9 har vi frukost för oss som jobbar och kl 9.00 slår vi upp dörrarna. Det blev en bra morgon. Varje torsdag mellan 9-11. 
 
Vi får oxå vara här, men bara i hallen
 
Jag smet från disken efter att ha bett om lov att få göra det förstås. Åkte ner till Klockargården och lämnade ifrån mig två fondansöknkngsr för underskrift. Åkte upp till Lyan, bytte om och tog t-banan till Slussen.
 
 
I em har jag varit med på ett forskarseminarium på Ersta. Det är ett tag sen sist, men jag ville verkligen lyssna på Elinn Leo Sandberg när hon berättade om sin uppsats och få fick jag offra mötet med diakonerna i pastoratet.
 
 
Jag ångrar inte min masteruppsats på något sätt, men efterklok kan man vara. Jag ändrade mitt fokus som jag brinner för, från att försöka definiera utsatthet i ett diakonalt perspektiv, vems perspektiv som avgör och vad barmhärtighet innebär i sammanhanget, till att skriva om barmhärtighet i mitt eget kontrakt när jag blev tillfrågad om att bli kontraktsdiakon. Det var väl bra, men det svider lite att INGEN av cheferna iddes läsa den när den väl var klar. Det hurrades av den dåvarande kontraktsprosten och min högste chef då... men så omkom kontraktsprosten och situationen förändrades. Jag vet att minst några diakoner i kontraktet och ett par stycken i kyrkorådet gjort det, men det suger att ha lagt ner så mycket jobb på nåt som sen inte använts. Det har lärt mig att följa hjärtat hellre än att vara praktisk/”tro att man är nåt”.
 
 
Gav mig tid att spana in byggena runt Slussen på hemvägen. Vilket gigantiskt projekt! 
 
 
Skrattade gott åt ett meddelande jag fått... Kan bara föreställa mig vad telefonisten tänkt...
 
Satte mig direkt i bilen utanför Lyan och ringde igenom mina telefonmeddelanden. Åkte förbi hunddagis och lämnade in en present till en fröken som ska gå på mammaledighet.
 
Vad annars 🤷‍♀️
 
Fortsatte via McDrivethrouh till Smidig fötter varifrån jag struttat på lätta fötter efter bad, olika filar och fotmassage 👣
 
 
Lugn kväll i Lyan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0