Åsså en fredag

Jobbade en timme i Klockis innan jag åkte upp till Prästgården och fixade inför Handarbetsgruppen. En så himla trevlig uppstart! En kvinna kom med melon-bål (alkoholfritt såklart) och när vi satt och njöt av detta kröp det fram att hon fyllde år idag! Såklart vi sjöng jamåhonleva och hurrade 🎶
 
 
Vi njöt oxå gårdagens rester i form av brieost och skrädmjölsdrömmar. Vilken fest!
 
 
Efter en snabb lunch åkte jag på hembesök. Kom sent eftersom handarbetsgruppens uppstart blev så himla trevlig, men när jag sa att vi kan väl boka våra framtida besök kl två istället tyckte hen att ”nejdå, vi säger halvtvå för jag vet att du kommer kvart i pga allt annat viktigt du gör... ”. Det kändes så sympatiskt ❤️
 
Hämtade pinaler i lyan, hundar på dagis, undvek E4 då olyckor och köer utlovades... men efter 30 minuter vid rödlysen och köer på Tullinge/Grödingevägarna stannade jag vid naturreservatet vid Moriaberg och promenerade hundarna...
 
 
Ikväll har jag lagat squash-plättar! ...och så har vi badat tunna.... Försöker hänga med i Pelikanfallet ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0