☕️

Himla svårt med rubriker! I synnerhet när det händer mycket om dagarna...eller ingenting.
 
Imorse hade sonen sovmorgon vilket betydde att vi åt frukost tillsammans. Det var mysigt. Sen åkte jag till tandläkaren och fick godkänt. Det var ju inte så länge sen jag var där akut med en spräckt tand, men nu var det årskontroll.
 
 
Åkte hem och fixade lunch innan jag åkte med kyrkgruppen till Vårby Gårds kyrka.
 
Ser lite tråkig ut på utsidan...
 
Jätteintressant invändigt. Arkitekten Harald Thafvelin hade en idé om kontraster. Trä möter sten, glödlampor möter kristallkronor osv. En av våra deltagare berättade att hon hört en guide säga för många år sen att kyrkorummet var byggt som en vikinga-hall... och det kan kanske stämma. Ett gammalt gravfält finns ju precis utanför dessutom. 
 
Mariastatyns skugga är lika iögonenfallande som statyn själv.
 
Thafvelins kontraster finns även i en diagonal. Ena delen av kyrkan är röd resp. blå. Detta är inget fotomontage alltså utan fotat på den diagonala linjen.

Jag blev kvar hos en kollega efter fikat innan jag fick skjuts tillbaka till Klockargården där jag jobbade en halvtimme till. Kom hem precis lagom till att åka upp till plan 8 på en visning. Underbar utsikt! Jag ska hänga med i budgivningen och se vad som händer...
 
 
Nä... John Blund 💤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0