Kompledig mÄndag

Magsjuka hundar 🙄 NĂ€r maken kom hem frĂ„n nattpasset hittade han skit i bĂ„de vardagsrum och badrum. Jag skickade honom i sĂ€ng och gick upp och började svabba... Gick ut en lĂ„ngpromenad med dem och började smĂ„fixa med tvĂ€tt, disk och packning... ringde ett par arbetssamtal trots att jag tagit ledigt, men ibland Ă€r det mindre stressande Ă€n att lĂ„ta bli. 
 
 
NÀr maken vaknat tog vi fram rÀkor ur frysen och gick ut i svampskogen. Hittade bara ett par förtorkade trattisar men desto fler gula, fast bara pÄ ett enda stÀlle. Gav upp efter en dryg timme. Satt i paviljongen och rensade, det var varmt och skönt. 
 
Efter rÀkorna Äkte jag ivÀg till min hÀrliga lilla knyppelgrupp. Timmarna gick fort dÄ tvÄ av eleverna satte upp ny spets. 
 
Trollen sitter och tittar pÄ varenda kvÀll nÀr vi knypplar
 
NÀr jag kom hem berÀttade maken att han hittat skit igen i badrummet... vi gjorde en omplanering! Jag Äker inte upp till lyan ikvÀll, utan direkt till jobbet imorgonbitti. Maken Àr ledig sÄ han har hundarna hemma ett par dagar sen hoppas vi att de Àr bra igen. 
 
NÀ, dax för sistanaden, det blir bÄde en tidig och en lÄng dag imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0