Det är lika bra...

 ... att försöka skriva nåt idag oxå ✍️ Det känns nästan viktigare för mig själv att särskilja dagarna på något sätt när de liknar varandra så mycket.
 
Idag satte jag väckarklockan på 7.45 för säkerhets skull. Det var tur för jag sov! Gick upp, klädde på mig och la mig på sängen igen. Idag skulle DHL komma med ett paket mellan 8-17. Vid halv11 ringde jag DHL och sa att jag måste ut med hundarna, kan de bara lämna paketet vid dörren? Jodå, skriv en lapp och underteckna den så går det bra. 

 
Idag tillät jag mig vara lite äventyrlig och gick "runt masten" åt andra hållet. Det gick precis lika bra faktiskt 😜
 
När jag kom hem pratade jag en hel del med jobbet, åt lunch och diskade. Nu har jag redan jobbat veckans 10 timmar med lite råge, men jag behöver ringa ett par samtal imorgon oxå. Ska försöka hålla mig till nån timme imorgon så tar jag ledigt på måndag tänkte jag. Märker att jag blir uppslukad direkt... men nu är det klart kommunicerat att jag fortsätter jobba hemifrån för att undvika smittrisken så gott det nånsin går 🦠 
 
 
Tjugo i fem ringde jag DHL igen. Chauffören var nästan framme hos oss. Han kom samtidigt som maken. Vi hade väntat in maken för vi skulle gå långpromenad tillsammans. Vi gick "runt masten" igen med en avstickare över ett kalhygge. Jag skulle vilja hitta en stig som tar oss över skogen till vägen som går ner till 55:an för då kan vi svänga av nån km innan och komma hem "bakvägen". Den här stigen var lite väl gropig för mitt knä, men jag har ett annat alternativ som jag kanske provar imorgon.

 
Uppvärmd ärtsoppa från frysen med tunnbröd och mjukostarna från makens födelsedag piggades upp med stekt bacon och en hutt Trosa-punch, vilket fick utgöra dagens kulinariska middag. Äter man hemlagad ärtsoppa en torsdag får man dricka punch, så det så!
 
Ikväll har vi slöglott på tv en stund. Maken sover och jag har väntat på att klockan ska bli "lite senare", dvs tills alla andra hundägare rastat klart sina hundar. Det blir lugnast på byn på det sättet 👍

Jag vet inte varför stegen kontra km diffar så? Igår gick jag längre men färre steg. Avstickaren över kalhygget kan vara lika med det jag sprang runt i Strängnäs igår... kanske tog jag längre steg i stan utan hundar och i flykt från smitthärdar? 🤔
 
Nej nu är det hög tid för tant Guggelutt att knyta sig 🥱
Sov gott alla fina 💕

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0