En onsda i april

Plötsligt händer det! Det här med att läsa böcker har jag inte orkat på över ett år. Då nästan sträckläste jag Catharina Ingeman Sundbergs Vikinga-trilogi Vikingaguld, -silver och -blot som jag fått av en kollega som slutade. I förrgår läste jag första delen i serien Släkten, och igår, i frustration över att ha del 2 i lyan (alla övriga 9 är hemma!) plockade jag fram julklappsboken, En Röd Liten Fågel i Juletid, från jobbet. Endast med paus för att laga och äta middag med maken och en långpromenad i skogen med make och hundar sträckläste jag den med. Det är så underbart när hjärnan kvicknar till efter en lång tid av mashed potato brain-känsla. Att kunna läsa och få ett sammanhang i boken är för mig ett stort steg i att åter vara på g. Sen missar jag och glömmer saker fortfarande, men min fokus-träning fortsätter att ge resultat 🙏 Nu har jag börjat på en ny bok av mina favorit-författare Roslund & Hellström. Tre sekunder läste jag för några år sen. Nu tänker jag plöja Tre minuter och Tre Timmar (av bara Roslund då Hellström gått bort). Jag köpte dem på Arlanda när vi var på väg till Florida ✈️ 
 
 
I övrigt en lugn dag. Tog ut påskriset och tog undan påskpynt samt vattnade blommor. Fick för mig att göra en kvast av björkriset. Jag har sett en så fin bild på en björkvast utanför en röd stuga med vit dörr. Enligt gammal folktro kan man sopa bort, inte bara grus och annan skit, utan även negativitet med en björkkvast. Det vore väl trevligt om det funkade även utanför vår svarta stuga med mörkblå knutar. ... men än så länge väcker min kvast endast lusten till gapskratt, grenar åt alla håll och så en klick fågelskit mitt i hela härligheten. Vi får se, jag får använda min fantasi och kreativitet en stund idag oxå, annars hamnar den på majbrasan 😂 
 
 
En ny dag har börjat, en tossda i april. Maken är ledig och jobbar med en ny uteplats utanför sovrummet. Jag tänkte läsa en stund innan jag går ut.
 
Fridens liljor ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0