En tissda i april

Imorse ville jag verkligen inte vakna. Kroppen var så där härligt sovande, ni vet, smärtfri, fjäderlätt och svävande i ingenmanslandet mittemellan dröm och verklighet.... mmm 💤
 
.... sen gick jag upp och duschade 🚿 gjorde morgonsysslorna i helt fel ordning och blev allmänt förvirrad. Men djuren fick mat och vatten vilket är viktigast. Nå, resten blev gjort det med, men diskvattnet blev kallt eftersom jag glömde bort disken och ringde min chef istället. Ett bra samtal. Jag är lite less på att företagsläkaren inte ringt. Man blir ju hängande i luften när man är mitt i ett "vårdprogram" och folk inte gör det de säger att de ska. Om hon sagt att jag skulle höra av mig hade jag bett om hennes kontaktuppgifter och gjort det, men när hon säger att hon ska kontakta den och den och sen ringa mig, då tror ju jag på det. En gång är ingen gång, men nu är det andra gången av två möjliga... Jaja, nu har hälsovården fått ett mail av mig och veckan har tre dagar till.
 
Resten av dan vet jag inte riktigt vad jag gjort och det är skönt. En lång- och en halvlång vovvenad har jag gått.
 
... ser ni krokodilen 🐊  

Letat som en galning efter del2 i serien "Släkten" men efter ett sms till svärdottern fick jag veta att den låg i lyan. Visst kan man läsa dem i oordning men när man har hela serien och var inställd på att läsa böckerna kronologiskt 🤬
 
Jag plockade fram julklappsboken från jobbet istället. Historien bakom den är: när jag skulle åka till Florida i november fick jag ett oombett lästips från en av ikonmålareleverna. Hon trodde den skulle passa min resa. Jag tittade efter den på flygplatsen men den fanns inte. När jag låg på sjukhuset i december och pratade med min chef sa hon att alla andra fått välja en bok till jul och undrade om jag hade nåt önskemål. Då bad jag om just den boken... och den tänkte jag börja läsa nu.
 
Titeln kanske inte passar den annalkande våren, men så sent som igår snöade det här... den röda kardinalfågeln finns blandannat i Florida och min kusin ser dem ofta. Vi hade dock inte sån tur i november, men vi hörde dess sång.
 
Lite go'-pyttipanna på gårdagens högrevsstek och helgens färskpotatis ligger hackad och klar i kylen. Maken kommer hem med ägg och riktigt smör så småningom. Då blir det rest-fest 🍖 🥔 🧅 🥚 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0