Måndag med ös

Det blev en måndag i högt tempo. Att jobba två timmar per dag känns som en omöjlighet... det är lite som ketchup-effekten. Nu har jag varit borta ett tag och vid återgång till jobbet kommer "proppen". 

Blev så glad när jag hittade delar av min stensamling igår. 
 
Det blev bara två halvlånga promenader med hundarna förutom kvällspinken. I övrigt har jag varit uppslukad av jobb, koka rabarberkräm av en del av fjolårets rabarber samt ägg till kvällens spenatsoppa medan jag diskade. Den fina, men trasiga, adventsstaken åkte ner i sin kartong igen för reklamation och stenäggen jag släpade runt igår har kommit på plats.
 
Limmet hade släppt på en figur och en ljushållare 
 
Ikväll vårens sista knyppling med endast en elev, men det var trevligt. Det blir andra samtal när man är få eller två. Ostkaka, virkning och lite tv får avrunda dagen 🧶 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0