Rosor på kinden och solsken i blick

Idag har vi haft en riktig utedag. Vi har varit ute och fixat på tomten hela dagen.

Vi bara väntar på att buskpion och magnolia ska slå ut! Körsbärplommon och maskrosor står i full blom plus att kan vi koka första omgången rabarberkräm snart 😋
 
Vi har planterat massor av solrosor och fyra potatisar!
 
 
Maken har jobbat med planteringarna och jag har varit behjälplig så gott jag kunnat. Vi har rensat våra fågelholkar och satt upp dem igen. I ett fanns ett ägg vilket vi tror är ett blåmesägg från i fjol. Vi tog ner holkarna för flera veckor sedan och maken har både panelat om gaveln, målat och byggt uteplats så ägget är garanterat inte lagt i år!
 

Framåt kvällningen fick vi hjälp att ta ner tallen jag oroat mig för när det blåser ordentligt.
 
 
Promenerat har vi gjort förstås, var för sig och tillsammans.
 
 
Och badat tunna. Nu sover maken och jag har broderat klart mina sockor. Återstår endast sistanaden!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0