Åter till brottsplatsen 🦹‍♀️

Hade svårt att somna igårkväll... och när John Blund äntligen började tassa runt mig så BAAAM ramlar nåt i det tysta mörka förutomfiskarna-tomma huset. Låg en stund och dividerade med mig själv, fiskarna slänger knappast grejer omkring sig, sen gick jag upp på toa, gick en lov runt huset i mobilens skärm-sken och konstaterade att en blomkruka ramlat i golvet 🙄 La mig en stund till och gick sen upp och duschade. Efter det tyckte tydligen John Blund att det var dax att förbarma sig!
 
Två sovande bin i solrosen imorse 🐝 
 
Morgonstund...

Efter att ha dröjt något på tomten och tagit in skönheten i denna någorlunda tidiga morgon åkte jag till jobbet. Eller f.d jobbet. Jag bytte några lediga dagar i juni mot att introducera nya diakonen ett par dagar denna vecka samt röja i de sista papprena. Det var lite mysigt och lite konstigt att komma tillbaka men det blev en bra dag med fina medarbetarsamtal samt lunch med f.d chefen och nya diakonen. Efter jobbet hälsade jag på en f.d arbetskamrat innan jag åkte förbi Big Burger i Nykvarn som en omväxling i kosten från McDonalds 🍔 Upptäckte igår att spisen inte funkar, orkade inte kolla upp det hela på kvällskvisten igår men gladdes åt att jag hade köpt extra cheeseburgare på Mc igår som fick utgöra frukost imorse. Nu är jag glad åt det 18-pack Chicken Nuggets som ligger i kylen till kommande frukostar... HUR kan man tillåta sig att bli så lat? Eller ska jag skylla på katten (läs maken) som är borta?
 
Gårdagkvällens disktrasa
 
Kvällens disktrasa
 
Kvällen har jag tillbringat vid tvn med min nya mani - sticka disktrasor 🏳️‍🌈 🧶 🇸🇪 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0