Hemma en gång till...

Det där med tid fångar återigen mina tankar. Igår så här dax låg vi i Herrestaviken i skuggan av skogen, badade och mådde gott. Planen var att stanna till idag på eftermiddagen... men så tog batterierna slut och vi fick köra en bit för att ladda dem. Vi kom till Kärsön och Drottningholm runt åtta på kvällen, fick en fin kväll, en lugn natt och imorse var det dax för mig att tänka på refrängen. Medan maken tog morgonpromenaden på Kärsön packade jag mina pinaler.
 
En nyfiken svan tittade förbi 🦢 
 
Vi slussade ut via Hammarbyslussen och la till i Nacka Strand där jag blev upphämtad av sonen och skjutsad vidare till hans jobb där han jobbat med min bil. Med nyservad bil körde jag via McDonalds och hem...
 
 
Känns märkligt att sitta här ensam. Så mycket det hann hända från det vi låg och slöade i Herrestaviken igår! Nu är make och hundar i skärgården, Ragnar ff hos min barndomsvän, solen gassar bakom fördragna persienner, fiskarna har fått rent vatten och rengjorda filter, tvättmaskinen snurrar. Så snart solen går ner bakom grannens hus ska solrosorna och stockrosorna få sig en rotblöta. Ja-a... livet...
 
... och där åker maken och "grabbarna"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0