Inte så mycket nytt under solen ☀️

Ännu en skön natts sömn. Gick upp före åtta och gjorde det jag skulle. Hundarna vägrade vakna så jag satte mig att läsa en stund om "Viveka och tanterna". Efter morgonpromenaden drog jag fram solstolen, la mig under en filt och fortsatte läsa.
 
Mord runt en frikyrkopastor i Gamla Enskede, skrivet med humor ⛪️ 
 
Fixade lunch strax före tolv och medan jag väntade på att grannen skulle komma hem från tippen satte jag mig att ringa runt till styrelsemedlemmarna i Knyppelpinnarna. Vi fattade de beslut vi behövde, jag bokade av lokalen i Kallhälls Folkets Hus eftersom vi ställer in höstens två medlemsmöten...
 
Solrosorna är som vackrast just nu 🌻  Bin sover över i dem och kretsar runt dem hela dagarna 🐝 Fascineras av mångfalden av humlor 🐝 
 
...sen gick jag ut med hundarna eftersom grannen dröjde. När jag kom hem började jag skriva den sista infon som behöver komma ut i föreningstidningen, då hörde grannen av sig och vi bestämde att gå promenad kl fyra istället. Jag hann klart både skrivelserna till tidningen och läsa ut boken innan promenaden.
 
Den röda ska få nåt vinter/jultema, den ljusblå blir "manlig" och "polkagrisen" börjar ta en form jag kan bli nöjd med. Har repat upp den fem gånger och börjat om...
 
Kvällen har ägnats åt disktrasor och tv 👌
 
Godnatt världen 🌍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0