Måndag hela dan...

Idag har det varit så mycket bättre. Jag behövde bara en återhämtnings- och reflektionsdag efter vår superfina Gotlandsvecka, värre än så var det inte. Lite för lite sömn och massa fina upplevelser och människor. Tack alla fina som hört av sig ❤️🙏❤️
 
Idag har jag oxå tagit det lugnt. Planerat veckan, tagit hand om Gotlands-tvätten och knypplat klart bokmärket jag påbörjade innan semesterveckan. Jag tänker att jag ska göra ett prov till, sen går jag vidare till nästa idé.
 
Prov No 2 men dubbelslagsbotten, prov No 1 med nålhålsbotten och längst till höger --> ritningen
 
På eftermiddagen förstekte jag hamburgare och framåt kvällen mötte jag upp maken vid båten. Ingen av oss hade lust att bada idag, men vi fick en fin kväll på sjön mellan Strängnäs och Strängnäs-bron.
 
Det saknades grönsaker 😭
 
Jag har ett par varv kvar på regnbågs-sjalen men jag var bara tvungen att se hur de tänkta regnbågsfärgade disktrasorna av restgarnerna blir 🏳️‍🌈 
 
Härliga färger att jobba med 😍 Ska köpa mer av just detta bomullsgarn och göra fler glada miljövänliga disktrasor 🌼
 
Godnatt världen 🧶 

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Hej, när jag var liten så stickade min mormor en tröja med Pippi Långstrump på. Och idag vill jag göra två till mina barn och jag har googlat en del och kommit fram till att detta mönster går ej att få tag i längre. Men stötte på en blogg som skrev att du har kvar detta mönster och jag undrar om detta stämmer och om det finns ngn möjlighet om du skulle vilja dela med dig utav detta? Hade blivit så tacksam. Min mormor är ej i livet idag och det fans aldrig en tanke på detta mönster när hon somnade in.

Med vänlig hälsning, Gabriella

2020-08-04 @ 19:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0