Tre olika dagar...

Onsdagen blev min definitivt sista dag på jobbet, iallafall som arbetande person. Säkert kommer jag och hälsar på 🤗 Jag lämnade över personärendena och de sista nätverkskontakterna på fm, jag köpte lunch på Pang's och fick chansen att säga hejdå ordentligt till dem. Inget mer "Heeej, tre små rätter?" vilket jag alltid tar "för att slippa välja" 😉 Trevliga människor och god mat 🥘 Efter lunch möte på missbruksenheten. Efter mötet på missbruksenheten avskedstårta för alla enheter som jobbar i Klockargården. Och inte vilken tårta som helst utan apelsinmoussetårta! Jag tror det var den första tårta jag åt på jobbet under en jubilar-högtid 2015. Den var lika god nu som då 😋🎂
 
Visst matchar klänningen tårtan?

Jag hjälpte husmor med disken och åkte sen hem till den andra husmor som var ledig. Myspyskväll på hennes altan med supergod pasta 🍝 

Sist men inte minst åkte jag ut till Stavsnäs och hämtade hundarna. Två små kvicksilver-kroppar som viftar och far runt i hela bilen innan de sätter sig i knät på mig bakom ratten. "Nu åker vi hem, mamma!" Vi vinkade av maken som åkte ut till sin mamma igen. Det skulle bli för långt och för jobbigt för make och hundar att åka båten hem i krabb sjö utan en extramänniska i båten senare under veckan.
 
Djuröbron såg så tilltalande ut att jag körde över den fram och tillbaka bara för att det var kul.
 
Jag var på så himla gott humör på hemvägen. Sjöng för full hals i bilen... Alice Cooper, Laleh, Dancing Queen 🎶
 
Vaknade tidigt på torsdagen. Träffade grannen på morgonpromenaden och följde med henne hem en stund. Nu är hennes barnvaktarsommar slut så vi ska försöka börja promenera igen. Åkte och handlade lite och gjorde finska kål-lådor. Kroppen längtar efter AIP igen. På eftermiddagen började ovädret med en rejäl åskknall. Rambo skakade en hel timme efteråt. Jag stod och tittade åt väster för att inte missa fler eventuella blixtnedslag...

 
...  så jag kände mig lite dum när grannen kom efter nån timme för att titta till oss. De hade ringt men jag hade ringsignalen avslagen 😕 Blixten hade slagit ner i berget bakom oss, i öster alltså, och orsakat en brand i skogen 50-100m bakom oss. Brandkåren hade varit där och släckt medan jag fortsatte hålla utkik västerut. Jag VET ju att blixten alltid slår ner i vårt järnrika berg bakom oss. Knallen gav antagligen ett eko att jag tyckte mig höra det i väster och reflekterade inte ens över nåt annat.
 
Grannens bilder
 
Idag blev en kolugn dag. Vaknade tidigt, kunde inte somna om, vred mig, segade mig upp och har just inte gjort nåt alls. Hämtade maken i båtklubben vid tretiden. Vi köpte glass på Rättviks glass och handlade lite småsaker innan vi åkte hem, lagade middag och slöade vid tvn.
 
 
Jomen, livet är gott 💚

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0