Grå fredag

Det har nog varit omedvetet taktiskt att köra varannandagsprincipen... idag var det lika trist att kliva upp som i onsdags och i måndags. Varför ska man överhuvudtaget, liksom?  Grått, grått, grått och just inga planer för dagen. Att gå upp i tisdags och igår var inga problem för då hade jag ju roliga planer för dagen. Drog upp en rullgardin och försökte gissa hur mycket klockan var... Jag klagar inte, bara konstaterar och är glad att inte jobba under denna stora smittspridningstid, det är tid för vila och eftertanke. "Kornet har sin vila djupt i frusen jord" (Psalm 204)
 
Tack 🙏 
 
Idag har jag inte gjort många knop. Några svängar med hundarna, släpat in en av kartongerna och säckarna jag hämtade igår från bilen, den andra kartongen var alldeles för tung så den blev kvar i bilen.
 
 
Satt och tittade på snöslasket som föll lagom till jag skulle gå ut andranaden. Mer geggamoja 🤮
 

Maken kom hem med sushi, wok och vin. Skönt att slippa tänka ut nån kulinarisk läckerhet när inspirationen är lika grå och trist som vädret. Han kom hem sent i måndags, sov kvar på jobbet i tisdags och inatt så... ja vad säger man? Det är som det är...
 
Igår gjorde jag klar en tomte-disktrasa och två tomtar till granen. Idag hade jag ingen lust att hitta på nåt nytt. Det är okej att bara glo på tv oxå👌 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0