Grå lördag

Så, när man äntligen börjat räkna ner till den där dagen den sextonde i tolfte, när det kanske skulle kunna bli liiite sol, så flyttades den där kanske-solen fram en vecka --> från sextonde till tjugotredje. Jag hade det på känn 😜


Nåväl, vad är väl en bal på slottet? Antagligen alldeles underbar om man bara har rätt ställda förväntningar.
 
Förmiddagen ägnades åt att sitta och glo ut på det grå, fika med maken och plocka lite i nån kartong. Hittade både min tvär- och blockflöjt som jag testade lite. På blockflöjten kunde jag spela hyfsat, men tvärflöjten var kinkig. Det beror nog både på att det var längesen jag spelade på riktigt, typ 40 år sen, men den har typ rostat lite på utsidan! Tror det finns liknande ärgningar på insidan vilket kan förklara att det var extra svårt att få vissa toner rena 🎶  Undrar om man kan få den uppsnofsad nånstans? Blockflöjten var kul, melodierna på den lät i högre grad än tvärflöjten som jag förväntade mig att de skulle göra 😃
 
 
På em åkte vi till svärmor. Maken hade bett henne om lutfisk, något jag aldrig ätit, än mindre lagat. Hon hade lagat pannbiffar till mig, men jag ville ju smaka lutfisk! Jag fick en bit som förrätt 😃 Fisken smakade väl inte så mycket, men såsen var god 😋 Och pannbiffarna var jättegoda.
 
 
När vi kom hem igen tog vi ett glas vin och pratade en stund innan vi tittade på viking-historia på NG. De har haft flera bra program om Egypten och Kina på sistone. I både Egypten och Skandinavien verkar en del kvinnor ha haft en stor betydelse som härskare och krigare. Såg sluttampen på en dokumentär om Jesu kvinnliga lärjungar igår, ska försöka se den på SVT-play imorgon ... kvinnor har haft stor betydelse i historien men har på många ställen raderats ut. Vad säger man? ... "Inte alla män"!
 
Godnatt 💖

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0