Grå Lucia

Imorse hade vi satt väckarklockan på sju så vi kunde gå upp och se Luciamorgon från Jukkasjärvi ⏰   


Urmysig start på söndagen/ tredje advent/ Lucia.
 
Mitt på dagen tog vi bilen och åkte till Torparuddens naturreservat, en kvarts bilresa hemifrån. Jag såg bilder för nån vecka sen på en av mina knyppelelevers Facebook-sida och jag provar gärna nya promenad-områden för omväxlingen. Det grå vädret till trots visade Torparudden upp sig i stor skönhet.
 
 
När vi kom hem fikade vi. Bekki skickade med mig mandellikör-biskvier och skumtomte-fudge i torsdags. Det fikade vi på idag och det var mumma 😋
 
 
Maken var visserligen ledig men hade lovat att kyla ner en panna på jobbet så jag följde med honom dit. Tog med mig metalltråd och pärlor och knypplade på lite färg på ett amaryllis-stöd.
 
 
Det blev lite juligare, tycker jag 😃
 
 
Maken släppte av mig och hundarna ca 1km hemifrån, åkte hem och lagade heta räkor. Efter maten har jag suttit med ullstrumpor under en filt och tittat på tv. Är lite frusen vilket inte är konstigt med tanke på all tid vi tillbringat ute i fuktiga luften.
 
Det blev en tomtegumma ikväll. Nåt saknas 🤔

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0