Grå onsdag

För ett år sen idag började gallstensanfallet som ledde till att gallblåsan opererades bort en vecka senare. Jag har av nån anledning sparat ett opublicerat inlägg från 9/12 förra året som beskriver anfallet rätt ingående, men valde bort publiceringen... onödigt vetande kanske, men hela den här dagen tycker jag har varit onödig. Svårt att vakna imorse. Drog upp rullgardinen vid åtta, duschade, men somnade om ändå. Det var först när Rambo påtalade att han behövde gå ut vid 11-snåret som jag behagade slänga benen över sängkanten på riktigt. 

Sonen hittade 5 kartonger när han städade Lyans förråd häromveckan 📦 Igår fick jag med mig en hem och idag släpade jag in den 📦 Den var så tung att jag fick bära innehåll i fyra omgångar innan jag kunde ta själva kartongen med resten 📦 Den innehöll delar av vårt barskåp från Ormkärr vilket vi packade ner för 7 år sen... och de silverskedar jag fick av min mormor. Undrar vad de andra kartongerna innehåller, de får jag hem imorgon 📦 Sen hoppas jag innerligt att det inte dyker upp fler kartonger nånannanstans för då tror jag att jag blir tokig 📦 När kartongen äntligen var urplockad ur bilen bar jag 4 kartonger, två mindre lådor, en golv- och en taklampa, en påse böcker och en bildvävram från Ugglebo till bilen 📦 Fastnade 1,5 timme i telefon i bilen oxå, båda mina äldsta döttrar ringde och det var ett trevligt avbrott i kartong-släpandet 📦 När hundarna fått komma ut en sväng till körde jag hela kartong-lasset till Röda Korsets inlämning 📦 När jag kom hem igen var jag tvungen att kika in i Ugglebo och njuta av ännu mer golvyta 🥰
 
Så mycket mer blev det inte av dagen och det lär inte bli nåt särskilt mer heller. Får se om jag orkar sticka lite 🧶 Jag gjorde en disktrasa till mina föräldrar som blev riktigt söt... jag vill kanske ha en likadan själv 😅
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0