Grå tisdag

Hua! Jag behöver verkligen vintersolen i form av nån sorts resa till varmare och soligare klimat i denna tid på året. Så kommer det inte bli i år varför min plan blir att överkonsumera D-vitamin samt försöka göra det bästa av tillvaron.
 
Igår tog jag bilen och åkte på tur. I veckan som varit har jag röjt i Ugglebo. Min nästäldsta dotter ville gärna ha mina Liza Marklund-böcker. De är bra men jag kommer förmodligen inte läsa dem igen. Har massor av olästa böcker jag tänker prioritera. Ett myrsteg 🐜 i min utrensning, men iallafall åt rätt håll. Eftersom jag inte vill umgås inomhus gick vi på hundpromenad. Hon och en granne hjälps åt med hundarna och idag tog hon med Lajka. 
 
Juni, Chip och Lajka
 
Efter lunch åkte jag vidare till äldsta dottern och lämnade tillbaka Twilight Sparkle som jag haft till låns under hösten.
 
 
Äldsta dottern har en så rolig tradition där den busiga nissen flyttar in 1 december varje år och har olika hyss för sig. I år bor nissen i pianot och hen har parkerat skidorna utanför. 
 

Vi gick oxå på promenad så vi kunde prata lite innan jag styrde kosan hemåt igen. 

Det var skönt att få göra något annat än att bara gå hemma och det var en jättebra idé att gå ut och gå tyckte jag. Hundarna ska ju ändå ut och inomhus-mys är ju inte att tänka på för närvarande. 
 
Maken jobbade över men kom hem så småningom, själv gjorde jag en lugn kväll vid tvn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0