🎄Julafton ...

... började med att maken tog över beredskapen kl 8.00. Första larmet kom vid nio och han fick Ă„ka ivĂ€g. Jag gjorde en lugn morgon. Fick julklappsöppnings-film av Ă€ldsta dottern vars barn jag bidragit till Elsa-renen. AlltsĂ„, jag mĂ„ste se filmen och fatta vad de pratar om 😂 Sonsonen fick jag se live nĂ€r han öppnade sina paket med Duplo och sĂ„ ringde yngsta dottern och mor min.
 
 
Maken kom hem igen vid 12-snÄret och dÄ fixade jag jul-brunch Ät honom.
 
JulknÀcke, sill, Àgghalvor och prinskorv
 
Vi planerade att han skulle vÀrma glögg och komma ner till hundbadet vid MÀlaren men innan hundarna och jag hann gÄ fick han Äka pÄ larm igen, sÄ hundarna och jag gick ner till MÀlaren utan glöggservice.
 
 
Först var det bara molnigt och trist, men sen försvann solen under molnen som i ett eldhav đŸ”„Â 
 
NÀr jag kom hem hade Kalle Anka precis börjat sÄ jag tittade  pÄ den.
 

Maken överraskade mig med julklappar efter första larmet.... men jag hade ingen aning om nÀr han skulle komma hem igen sÄ jag hade en egen liten julklappsöppning efter Kalle.
 

Julklapparna innehöll fyra Ă€nglar och ett tyngdtĂ€cke 😍

 
NÀstÀldsta dottern ringde och sen maken, att han var pÄ vÀg hem igen, sÄ jag började med middagen.
 
Hallon/lakrits lĂ€ttvinsglögg, mango/rĂ€kcoktail och oxfilĂ© med potatisgratĂ€ng och kantarellsĂ„s 😋
 
Strax före kl 21 fick maken tredje larmet och fick Äka till jobbet. Han sover kvar dÀr inatt...
 
Precis sĂ„ proppmĂ€tt som man ska vara pĂ„ julaftons kvĂ€ll önskar jag mig och er alla en fin kvĂ€ll 💝

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0