Regnig fixardag

Maken kom hem med grötris och köttfärs igår. Att vi ska göra risalamalta har vi bestämt tillsammans, ... men om han tänkt göra nåt speciellt med köttfärsen kommer han bli besviken...
 
Efter morgonsysslorna och vovvenad tog jag fram 1dl av de lingon jag plockade i höstas ur frysen, kokade risgrynsgröt och gjorde köttbullesmet som jag rullade 90 köttbullar av. När lingonen tinat krossade jag dem och blandade i honung från bin som finns i området 🐝 Det blev ett gott (i dubbel bemärkelse) dagsverke före nästa promenad... som blev kort pga regnet.
 
Hoppsan 🤭 Hur hamnade jag här? 
 
90 köttbullen blev liten, men så fick jag ett jämt antal 🤣
 

Jösses vad sugna de är... men det är lök i köttbullarna 😢 Men jag kokade köttfärs med ris åt dem till middag och de fick slicka kastrullen. Glada hundar och en matte med gott samvete 🥰
 
 
Efter vovvenad no2 tog jag reda på köttbullarna och satte mig med ett av mina eftersatta projekt en stund. Maken fick jobba över igen så jag hade liksom ingen brådska med nåt... två korta vovvenader varvat med tv-sällskap i form av Peter Pan i kombo med "projektet".
 
När maken ringde vid sju och meddelade att han var på hemväg gjorde jag klart risalamaltan samt saftsås. Det blir väl en fin kvällsvard i yuletid 🥣 
 
 
🧶 Stickar medan jag väntar och inspireras av Gordon Ramsey och Louisiana Bayou Cuisine 🦞🦐

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0