Vintersolstånd

... den alternativa rubriken hade varit "kvinnor ❤️ kvinnor ❤️ kvinnor", för vilken fantastisk dag detta blev, denna årets kortaste dag! Kan inte låta bli att dra paralleller till häxor och månen, om kvinnors kunskap och kraft som i århundraden skrämt etablissemanget trots att vi är drygt hälften av jordens befolkning 👻 Så löjligt! Vi är ju tillsammans en helhet! Män och kvinnor, vänner och främlingar, människor-djur och natur.

 
Började med en tankevurpa likt fredagens... gick upp och duschade kl 8.20 i tron att jag hade en timme kvar att sova, men insåg i samma sekund jag kröp ner i sängen igen och alarmet ringde kl 8.30 att jag återigen tänkt en timme fel! Om jag skulle träffa barndomsvännen kl 10 och det tar 50 minuter att köra dit borde väckarklockan ringa kl 7.30! 

Det gick ändå hur bra som helst. Slängde i mig frukost och promenerade till bägge vovvarna gjort No2, sen iväg. Kom till hästhagen kl 10 prick 🕙
 
Jag kände först inte igen Conchita. Hennes färger var helt annorlunda i vinterpäls.
 
Halvsystrarna Conchita och Ljuvia.
 
När min barndomsvän mockat klart (vilken otrolig styrka hon har, jag orkade knappt lyfta skottkärran, än mindre skjuta den framför mig) tog vi en kopp kaffe och pratade lite. Tänk så otroligt mycket den fysiska interaktionen betyder även på 2 meters avstånd!

På vägen hem via Mc i Solberga låg min bästis på ratten, dvs vi pratade i högtalartelefon. 

Mc Cheddar Dijon 😋
 
Jag hann bara innanför dörren hemma så ringde min mor och när vi pratat klart gick jag långis med grabbarna. Vi såg solnedgången över Mälaren.
 
Vy från sandtaget

Mälaren 
 
Jag hann bara hem så ringde min yngsta dotter... och när jag sent omsider skött morgonsysslorna - dvs tex bäddat, diskat samt ätit lite middag ringde en annan barndomsvän.
 
Dagen räknat i tid gör två timmar i bilen och två timmars promenad samt över sex fantastiska timmars samtal med fem fantastiska kvinnor! Jag kan inte tänka mig ett bättre sätt att tillbringa årets kortaste dag och att fira ljusets återkomst på! Och då är dessa fantastiska kvinnor jag pratat med idag bara några av de fantastiska kvinnor jag känner ❤️

Vad mer kan man säga? Jo, nu vänder det och vi går mot ljusare tider 💪🌞

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0