Kan man konsumera sig frisk?

 
Bäst som jag ligger här i soffan och googlar på olika saker som har med hälsa att göra slås jag av hur otroligt selektiv och närvarande man måste vara. Nätet är fullt av hälsotips. Och varningar för andras hälsotips. Och köp den här dundervitaminen. Och träna på det här gymmet. Och prova den här dieten. Och gå den här kursen. Och akta dig för den ingrediensen. Köp den här övningen. Prova yoga. Vi hjälper dig. Mindfullness är svaret. Meditera. Milde tider vilken industri som går ut på att redan stressade människor ska få en quick-fix och sen jaga vidare. Det är extremt stressande att stressa ner. Jag har inte sett det så tydligt förut. Läste en artikel i DN med stor behållning.
 
 
Min stora miss är att jag inte minns vad krönikören heter! Men ingenting blir bättre av att överkonsumera ingefära eller köpa dyr råpressad juice. Köper du kakao kommer du snart läsa att det är fel sort och att det finns bättre alternativ så långnäsa på dig 🤥 Testar du yoga är mindfulness bättre och för att inte tala om att den läkaren rekommenderar den ljudfilen till aaaalla sina patienter.
 
Summa summarum: Svaret finns inte i cyberrymden. Snacka om stressfaktor! Svaret finns i dig. Och i mig. 
 
Peace, Over and out ✌️❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0