Måndag i två etapper

Den här tröttheten jag lider av är sjuk på något sätt. Jag har ännu inte fått provsvaren från förra måndagen, men är det inte sköldkörteln så måste det vara nån järn/vitaminbrist. Det här är inte normalt nånstans!
 
Men iallafall var jag på möte med kommunen på fm, såg till att äta någonting och någonting bättre än godis och hamburgare så det blev gösfilé och potatis!
 
Jungfru Maria med Jesusbarnet, Josef och de tre vise männen i träskulpturer istället för altartavla. Ljusinsläppet från rosengården genom glasmosaiken var underbar och det runda glasfönstret bak i kyrkan symboliserar evigheten.
 
Eftermiddagen tillbringades i Söderledskyrkan med kyrkgruppen. Guiden kom aldrig men vaktmästarna gjorde ett strålande jobb! De kokade kaffe åt oss medan de försökte få tag på den som skulle ha visningen, sen hämtade de broschyrer om kyrkan åt oss allihopa och den ena ställde sig i ambon och berättade och svarade på frågor. Det som hade kunnat blivit ett fiasko blev hur bra som helst!
 
Vi var tillbaka redan vid tre så jag jobbade undan lite. Åkte kvart över fyra. 
 
Sonens flickvän lagade mat åt oss allihopa ikväll och jag var så tacksam för det. Jag hade nog hoppat över middagen annars. Jag är varken hungrig eller har orken att sköta den biten. Wille har varit på ett strålande humör och det smittar av sig. 


Lite Tv och broderi fick runda av dagen. Sistanaden var lite otäck i blåsten. Det kändes nästan som nån stor gren eller nåt annat tungt skulle kunna komma farande. Det gnisslar, smäller och brakar på rätt bra.

 
Godnatt världen 🌍
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0