Så snabbt...

... kan olyckan vara framme... men ikväll hade jag tur! Jag hade precis tagit hundarna ur bilen och ser alltid till att kopplen är låsta eftersom jag alltid parkerar på trafikerad väg när jag är i lyan. Ikväll fick jag parkering vid dagis och där är det 30, så jag svor när en bil for förbi i högre hastighet än så. Men det är just inget att göra nåt åt, folk kör väldigt ofta alldeles för fort på vägarna häromkring så det är som det är och jag slår igen bakluckan och låser... och upptäcker Rambo mitt ute i vägen. Jag blir skiträdd och försöker dra in honom men ser samtidigt att inga bilar kommer så jag jag håller in Bamse och går efter. Den här gången gick det bra, men det hade kunnat gå illa. Låset på kopplet har släppt några gånger tidigare så jag är väldigt uppmärksam på det, men inte tillräckligt ikväll bevisligen.
 

I övrigt har dagen bestått av frukost i Prästgården, skippade lunchen men gick upp på övervåningen och ringde igenom telefonmeddelanden liggandes på rygg i en soffa innan jag avslutade dagen med hembesök. Köpte en salladsrulle på väg hem och har broderat till GWs mord alldeles för sent. Ungdomarna är sällan hemma på torsdagarna och då händer det att jag tappar tiden fullständigt.
 
Men nu blir det sova av 💤💤💤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0