Skit-helg!

Har haft rethosta av och till under veckan men så pass lindrigt att jag knappt reflekterat över det. Övertygad om att den tilltagande svedan i halsen på väg hem i fredags skulle ge sig med ett varmt tunnbad, en whisky och en god natts sömn... ack så fel jag hade. Stressmage och hostan från helvetet har följt mig hela helgen.
 
Att jobba under Tema Sorg-dagen igår var inte att tänka på och när maken fick rycka ut och jobba på em blev det bara två korta vovvenader innan jag la mig tidigt. Men inte hjälpte det. Hostanfallen har avlöst varandra och vid tretiden imorse höll jag på att kvävas. Att hänga ut genom badrumsfönstret gav lindring och sen fick jag sova en stund. Imorse hittade jag min gamla astmaspray vars utgångsdatum passerat för flera år sen. Den gav lite lindring ändå. 
 
 
Idag har jag suttit inne hela dagen. På eftermiddagen virkade jag en regnbågsinspirerad uggla med ett horn. Inte för jag vet vad jag ska ha den till, men jag behövde göra nånting!
 
Maken ligger i tunnan... undrar om det blir bättre, sämre eller inte gör nån skillnad om jag gör honom sällskap en stund?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0