”Tagga ner”

Eftersom jag misslyckats totalt med min hunduppfostran har jag oxå släppt ett antal gängse kommandon. När vi möter folk och hundar ute och mina jyckar ska rusa fram och slita dem i stycken gapar jag "skärp er, skärp er" medan hundarna frustar hysteriskt. De låter som en flock ilskna grisar så små och två de är. När hundarna ilsket eller uppsluppet rusar mot tex en fågel vrålar jag "TAGGA NER"... jodå, mina hundar är smarta, de vet precis vad jag menar! De vet precis vad de får och inte får, men de skiter fullkomligt i vad jag säger eftersom:
1. Jag kan inte ta hand om mig själv, alltså måste de käka upp potentiella hot som tillexempel grannarna. 
2. Jag har inte fattat hur roligt det är att jaga fåglar och ekorrar, men är hundarna tillräckligt ihärdiga på den fronten kommer jag göra det! (Det ska bli spännande att se deras reaktion när jag börjar klättra i träd för att få tag i ekorrarna)
 
Foto: Pyttelitens hunddagis
 
Men vad är väl en bal på slottet? Dessa dagar är det jag som taggar ner. Dagarna ser likadana ut:
 
* Fruktsallad och kaffe 🍇 ☕️ 
* Promenad 👣
* Virka 🧶 
* Lunch eller promenad 🥘 
* Promenad eller lunch  👣
* Virka 🧶 
* Middag eller promenad 🥗
* Promenad eller middag 👣
* Virka, ev lite tv 🧶
* Promenad 👣 
* Guldmjölk 🥛 
* Sova 💤
 
... och jag läker och trivs ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0