13-dagen ✝️

Det var idag som de tre vise mämnen: Melchior, Balthasar och Caspar nådde stallet där Jesus föddes. Det finns inget stöd i Bibeln att de var tre, de kan ha varit fler, men de gav Jesusbarnet tre dyrbara gåvor: guld, rökelse och myrra. Som jag berättade nyligen i ett blogginlägg, att på Kuba ges julklapparna på trettondagen istället för på juldagen/julafton som symbol för de tre vise männens gåvor. Det är spännande med olika traditioner, typ same-same but different.
 
 
Maken gick upp i ottan för att åka och jobba ett extrapass. Jag låg och snurrade till halv tre inatt så när jag vaknade halv nio drog jag upp rullgardinerna för att inte somna om. Imorgon ska jag upp klockan sex! Under morgonpromenaden ringde jag föräldrana för att kolla läget. Det slutade med att jag pratade med mamma i tre timmar! Jag som inte gillar att prata i telefon! Men vi pratade om så mycket spännande, om pärlbandet av erfarenheter vi gör och med tiden förstår på andra sätt när vi ser saker i nya ljus. Vi avhandlade sex generationer! Från mina barnbarn till mammas mor- och farföräldrar! Man skulle ju skriva en bok!!!
 
 
Medan vi pratade fäste jag trådarna i Muminsockorna och Williams doptavla. Efter ännu en promenad och maken kommit hem och lagt sig släpade jag fram symaskinen och lagade sonens jeans innan jag började på mina två sista beställningsjobb - ännu en doptavla och ett par sockor. Det är kul att kunna variera lite mellan olika tekniker...
 
Väckte maken halv nio så han hann iväg till nattpasset. Han hostar och snorar ännu men är feberfri, jag hoppas inte han sjuknar om när han nu rivstartar så hårt med två pass på ett dygn...
 
Nu hoppas jag få somna före klockan halv tre! Godnatt världen 🌍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0