Göraingenting-fredag

Jag har verkligen längtat efter att få komma hem och sova ut efter denna 50-timmarsvecka! När jag åkte från jobbet igår hämtade jag hundarna och rastade dem i Rågsvedsskogen, hämtade mängder av kassar i lyan som ska hem av olika skäl, tvättade min superskitiga Pärla i biltvätten i Östertälje och kom hem vid åtta igårkväll. Maken kom hem två minuter före mig och hann göra iordning hundskålarna och ställa hämtmat från Burger King på bordet som vi svultna kastade oss över. Maken skulle upp fem så han gick och knoppade medan jag valde att avsluta dagen med en gin&tonic. Fyra dagar ledigt! Ingenting inbokat! Gick ut med hundarna och somnade så småningom så himla gött i fåtöljen. Vaknade halv ett och kröp i koj och sov sen så himla illa! Hur är det ens möjligt när man är så trött?

 
Men jag kravlade upp i duschen kl 10 i morse, matade djuren och mig själv och tog sen ut hundar och fågel på promenad.  Resten av dagen har jag gjort "absolut ingenting", bara tvättat två tvättar, duschat blommorna i köksfönstret, gjort rent hos Ragnar, grejat med fågelmataren, plockat i påsarna, promenerat hundar, röjt i köket, diskat och lagat middag samt pratat ett par timmar i telefonen med personer som på olika sätt engagerar sig i Knyppelpinnarna. I helgen ska jag knåpa ihop vår föreningstidning Stadkanten så jag behövde få in all info till den.
 
Vi har fått en jättesöt lampa av Linnéa, men jag behöver skaffa en inte fullt så stark glödlampa märker jag...
 
Maken skulle inte komma hem förrän sent så jag plockade fram räkor som jag tyckte kunde räcka till middag, men kan kom hem tre timmar tidigare än sagt, så det blev ett hopkok av räkor, ägg och spenat. Det är så spännande att laga mat på det sättet. Man tager vad man haver lixom...
 
Nu har jag stickat och slocknat i fåtöljen vid tvn så jag är skickad i säng. Hoppas på en bra natt.

 
Godnatt världen  🌍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0