Lödda 🌞

 
Nu har jag krupit ner i fÄtöljen för natten. Gobba Àr ff jÀttedÄlig sÄ jag sover helst i vardagsrummet, tvÀttar hÀnderna stup i kvarten och vÀdrar lungorna under prommisarna med vovvarna. Mer kan jag inte göra, bara hoppas pÄ det bÀsta och inte kÀnna efter för mycket. Jag vill verkligen verkligen inte bli sjuk nu nÀr jag bokat om och bokat in allt frÄn samtal och besök pÄ jobbet till optiker och kalas privat.  Min almanacka Àr sÄ perfekt just nu!
 
Det har varit rÀvjakt idag sÄ hundarna har varit kopplade.
 
I övrigt har jag stickat. Jag har fyra saker kvar som jag lovat andra att göra plus laga ett par jeans. TvÄ Àr nÀstan klara, en doptavla och ett par muminsockor. Sen har jag saker till mig sjÀlv som jag vill fÄ klart. BÄda vÀskorna Àr klara men handtagen ska pÄ, och pÄ den "diesel"-fÀrgade ska jag testa om min nÀstan-klara knypplade drake passar. I min fantasi blir det superlÀckert. Nu har jag ju inte avgett nÄgra nyÄrslöften, men jag har sÄ mycket halvfÀrdigt som jag skulle vilja bli klar med innan jag börjar pÄ nÄt nytt och sÄ Àr det ju sÄ mycket annat jag vill.
 
Det var mÄnga nystan igÄng under Muminmammans tillblivelse...
 
Men nu ska jag sova nĂ„gra timmar. Godnatt vĂ€rlden 🌍

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0