Vardagsäventyr

Kompledig måndag. Jag har varit och hälsat på mina föräldrar. Det känns som det var jättelängesen och det var åtminstone flera månader sen. När jag kom upp på E20 efter Enköping svängde jag av på 55:an och fortsatte sen 263:an över Märsta och Rimbo. En lika lång men något långsammare och så mycket vackrare väg att köra och jag ångrade mig inte en sekund! Soluppgången var magisk! Jag stannande i Varpsund och njöt!
 

Himlen skiftade i rosa, röda och blå toner... och vid den maffiga runstenen kastades jag bakåt i tiden för en stund. Fem bröder som reste stenen över sin far som som kunde styra sin båt väl och dödats i strid österut för tusen år sen. "Gud hjälpe deras ande".
 
 
Några fina timmar hos mor och far. Kollade in svampstället med stort S men det var översvämmat av vatten. Inga svampar någonstans. Ändå ser jag på Facebook att folk ff plockar svamp ända upp i södra Dalarna! Vi avslutade dagen med en sen pizzalunch i Gräddö innan de åkte till läkaren och jag hemåt igen.
 
Det kunde ju bara bli en "Vikingbåt" efter den magiska morgonen.
 
Godnatt världen 🌍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0