En regnig måndag

Imorse började jag dagen med MR (MagnetRöntgen) på Mälarsjukhuset. Förutom att apparaten gick sönder mitt i undersökningen gick allt bra. Svar om en vecka... men vi får väl se, förra gången tog det två månader då det behövdes "specialkonsultation" och det var personalbrist. Den "mörka fläcken" man hittade i maj-19 när jag hade bukspottkörtelinflammation diagnostiserades i november som en missbildad lymfa, ett sk lymfangiom, efter ett andra MR i september. Detta är alltså en återkontroll inom 3-6 månader som blivit försenad. Sen är jag rätt säker på att de kollade lite extra i samband med op av gallan i december men jag fick ingen återkoppling på det. Jag räknar med att det fortfarande är ett ofarligt lymfangiom som inte växer...
 
Apoteket ❤️ på Mälarsjukhuset 

Tog ut mina Euthyrox på sjukhusapoteket och hoppas på bättre tider utan Levaxinet. Läkaren igår sa att det är samma verksamma substans men innehåller färre tillsatser/hjälpämnen. 

Hemma fixade jag lite i mitt örtförråd så de nu förvaras på ett mörkare ställe. Björkolja, vilket jag nu nog har en liter av, ska förvaras mörkt och helst lite svalt. Plockade rödklöver på hundpromenaden och inventerade våra jordgubbs- och hallonplantor efter det. De vilda smultronen är jättegoda men våra odlade är hemska, smakar jord och unket... men de få jordgubbar jag hittade, liksom hallonen, var kanoners! Det blev efterrätt tillsammans med köpta bigarråer efter uppvärmd kållåda till middag.
 
 
Men bäst av allt... värken börjar ge med sig! Värken i nacke, axlar och övre delen av ryggen samt ländryggen, höfter, lår och tillochmed med erbarmliga högerknä (misstänkt artos och konstaterad förminskad muskelmassa) är märkbart bättre! Som det står i Autoimmun Kokbok, att tro att det man stoppar i sig inte skulle påverka hälsan? Visst är det så! Teorin om läckande tarm vid autoimmun sjukdom (och de är flera) tror jag benhårt på. En läckande tarm gör att immunförsvaret får spelet och angriper det den tror är faran. Att ge sig själv chansen till en balanserad tarmflora kan göra mycket för hälsan. 

Läst några kapitel i "Ringens gåta" och fäst trådarna i väninnans Granny-kofta. 
 
Efter intensiv googling har jag diagnostiserat vänster häl med hälseneinflammation och har påbörjat sjukgymnastik efter mors råd - trampa symaskin - och den värken håller oxå på att lägga sig. Snart är allt bra igen ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0