En regnig söndag

Helt underbart ☔️ Under vovvenaden tidig em gick jag med ansiktet mot himlen och njöt av att känna regnet mot huden. Det är ju inte kallt, bara skönt. Nu ser det ut som det ska bli regn hela veckan men jag hoppas att det blir uppehåll lite nu och då så man kan gå ut och kolla blåbären 😋
 
Jag hade tänkt virka och läsa idag, men det blev inte så mycket av den varan. Jag "hinner" ingenting numera. Dagarna går som dom vill. Jag diskade en jättedisk och städade köket, läste om AIP, googlade på MediCheck, pratade med mamma en god stund, bokade en läkartid till en endokrinolog till kl 19.00, fyllde i pappren inför morgondagens MR och gjorde matlådor av kållådan och hamburgarna jag gjorde i förrgår innan nämnda promenad. Jag hade gärna gått en stund till, vi var ju ändå genomblöta, men framförallt Bamse hade bråttom hem. 

 
När maken kom hem efter sin rondering satt jag och funderade lite på spets och kommande nr av föreningstidningen. Det är dax att börja tänka nu för tänkandet brukar ta längst tid...
 
Fixade kyckling i curry till middag och matlådor och gjorde mig redo för läkarbesöket. Jaja, vad hade jag förväntat mig? En quick-fix? Nå, alltför besviken ska jag inte vara för jag tror han kan ta hand om mina problem på ett annat sätt än VC gör. Jag får byta från Levaxin till Euthyrox och så har jag skrivit in mig på sköldkörtelkliniken igen. När jag blivit godkänd skickas en remiss för provtagning i mitten av augusti och sen får vi se om ett år... då kan vi ansöka om NDT om det anses befogat. 

Sen blev det virkning. Och tv. Och snart är det sängtajm 😇

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0