Home🏡sweet🍬home🏡

Inspiration. Idag blev det lite gjort hĂ€r hemma. Man blir ju lĂ€tt hemmablind, tycker jag... sparkar undan hundleksakerna i nĂ„t hörn och typ sopar skiten under mattanđŸ’©đŸ§č  IgĂ„r hjĂ€lpte dotra och jag mina förĂ€ldrar att stĂ€da lite. Dottern dammsög och jag skurade. Dammsuger gör man ju stup i kvarten men skurborsten var ett tag sen jag hade framme, insĂ„g jag... Och eftersom hundarna rullade sig i grĂ€smattan igĂ„r blev det storrengöring idag! Hundarna Ă„kte i duschen, deras selar och pĂ„slakanen vi trĂ€r över deras liggpuffar Ă„kte i tvĂ€ttmaskinen. Sen fick bĂ„de snabeldraken och skurtrasan sig en omgĂ„ng! Drygt 1.200 steg stĂ€dning! KĂ€nde mig skitnöjd nĂ€r damp ner i soffan och strĂ€ckte ut vĂ€rkande rygg och ben medan smĂ„mattorna snurrade i tvĂ€ttmaskinen 😃
 
Dagen har Ă€ven bjudit pĂ„ en fantastisk fjĂ€rilskavalkad 🩋SĂ€lgskimmerfjĂ€rilen flög runt oss pĂ„ morgonpromenaden men vĂ€grade lĂ„ta sig fotograferas. Hen visade sig inte pĂ„ em-promenaden men det gjorde andra skönheter 🩋
 
Nu blir det fler blĂ„vingar 👏👏👏
 
PÀrlemorfjÀrilarna vimlade runt tistlarna 
 
LuktgrÀsfjÀril snusar pÄ blÄbÀrsrisen
 
NÀsselfjÀrilen i en annan tistel
 
Lite hallon blev det plockat oxĂ„. BĂ„de vildhallon och vĂ„ra egna. Jag frös in en del och till lunch "kryddade" jag resterna av gĂ„rdagens rostbiff med de hallon som inte fick plats i frys-burken 😋 Visst ska man frossa i hallon nĂ€r man kan 😃
 
 
Men hörni, jag Ă€r trött! 40 mil och 5 timmars bilkörning igĂ„r, storstĂ€dning idag och massor av frisk luft, det tar pĂ„ en gammal kropp. Jag tror jag ska uppsöka sĂ€nghalmen. Morgondagen kan komma att bjuda pĂ„ Ă€ventyr đŸ™‹â€â™€ïž

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0