Lite bĂ€ttre đŸ’Ș

Jomen lite bÀttre Àr det allt. VÀrken Àr inte lika ihÄllande och jag undrar om skorna kan vara en bidragande orsak? Att bara ha slutat med smÀrtstillande stÀmmer inte... 
 
Sov lÀngre idag, vaknade strax efter nio. Efter morgonsysslor Àgnade jag en stund Ät att plocka rent pÄ köks- och vardagsrumsbordet, bar ner hundburarna till bilen igen efter att maken tagit ivÀg den för service och dammsugit den i mÄndags. Det Àr dags för besiktning!. KÀnde mig nöjd att fÄ lite ordning i bilen och inomhus, men den stora utmaningen finns i Ugglebo dÀr kartongerna frÄn lyan och jobbet nu samsas med det jag inte hann sortera klart i vÄras.
 
Efter lunch nĂ€r jag gick till grannen för att gĂ„ hundpromenad kĂ€nde jag att jag stĂ„r inte ut med vĂ€rken! Jag trippar fram med smĂ„ steg i ett försök att mildra stötarna upp i höfter och knĂ€n... men sĂ„ slog det mig att sen vĂ€rmen försvann och regnskurarna kom har jag bytt skor frĂ„n mina mjuka sköna tygskor med foam till gympaskorna med likadant foam, men de Ă€r uppbyggda pĂ„ ett annat sĂ€tt och Ă€r överlag hĂ„rdare. Jag vĂ€nde, gick hem och bytte. Det blev mycket bĂ€ttre och vi vĂ„gade oss pĂ„ skogspromenaden. Jag hade jĂ€tteont nĂ€r vi kom tillbaka till henne sĂ„ vi satte oss hos henne en stund och bubblade till en kopp turkiskt te innan jag fortsatte hem till mig. Vi pratar en hel del om olika vĂ€xter och bĂ€r. Idag pĂ„ promenaden provsmakade vi blĂ„bĂ€ren som börjar mogna och konstaterade att de behöver nĂ„gra dagar till. MĂ„tte vĂ€rken ge sig sĂ„ pass att jag kan plocka! Men bĂ€st som vi pratade kom vi in pĂ„ slĂ„nbĂ€r. Det visade sig att hon plockat lite i höstas för att göra slĂ„nbĂ€rslikör men det blev inget av det... men slĂ„nbĂ€rssirapen vi köpte i HĂ€lleforsnĂ€s hĂ€romveckan var ju god och de hade nĂ€stan gjort slut pĂ„ sin lilla flaska. Vi googlade pĂ„ recept men hittade bara ett gĂ€ng som man behövde rödvin till. Nej, pĂ„ siraps-flaskan stod vatten, socker och slĂ„nbĂ€r sĂ„ jag tog hem hennes frysta slĂ„nbĂ€r och kokade sirap enligt samma recept som granskottsirapen jag gjort, med undantag frĂ„n att jag i slutet av kokningen tillsatte nĂ„gra droppar citron istĂ€llet för att lĂ„ta en hel citron i bitar koka med. Det blev skitgott 😋

 
IkvÀll gick jag över till henne med dryga hÀlften av koket. Jag behöll sÄ mycket som ryms i det söta lilla honungsglaset maken tog hem frÄn nÄn resa till medelhavet dÀr de hade dessa smÄ honungsburkar istÀllet för att turisterna skulle stÄ och sleva i nÄn större burk som snabbt blir ohygieniskt. Mycket smart om man kan ÄteranvÀnda dem!
 
FlĂ€skfilĂ© och banan till frukost, rĂ€kor i kokos och banan till lunch, köttfĂ€rsbiffar med morot och melon till middag... drygt 9.000 steg igĂ„r och (trumvirvel đŸ„đŸ„đŸ„) drygt 11.000 steg idag! Jag kommer att bli frisk đŸ™†â€â™€ïž


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0