Nåt gammalt och nåt nytt

Idag har jag varit på kaninhoppning. Såg i Sanda-gruppen på Facebook att Sörmlands kaninhoppare ordnade kaninhoppning på vår bollplan, Öfvre Sanda Bollplan, som iordningställdes bara häromåret. Det regnade och vi tog en ordentlig sovmorgon, men efter morgonsysslorna klev jag i Foppa-tofflorna, drog på mig en vindjacka, greppade paraplyet och knallade iväg. I 1,5 timme stod jag där och fascinerades över dessa relativt små varelsers hoppförmåga. 

 
Jätteroligt! Oftast är det väldigt roligt att göra nya saker, och när de serveras alldeles gratis några hundra meter bort --> jatack. Och nejdå, jag ska inte skaffa kanin 🐇 
 
Dagen får väl tuffa på som det faller sig. Äntligen regnar det ☔️ och vi har absolut inga planer. Läsa lite kanske?

Finns inte så mycket att orda om gårdagen, den såg ut som de flesta andra dagar nuförtiden. Samtal med Arbetsförmedlingen, grannarna kom över på glass och jordgubbar till kvällen, ja... och så...
 
Livet är gott 💖
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0