Bryggseglare

Visserligen fick maken gå ut med hundarna vid fem för Rambo väckte oss och var nödig, annars sov vi gott i många timmar och vaknade först när klockan var nästan tio. Vi åt frukost, badade och mös.
 

Framåt eftermiddagen var det dax att åka hem. Maken vattnade, jag promenerade hundar och fågel, lagade middag... 
 

... framåt kvällen bestämde vi oss för att sova en natt till i båten. Det blir inte lika varmt och så ger det lite semesterkänsla. Det låta fånigt att vi sover i båten vid hemmabryggan men maken har beredskap och 1 timmes inställelsetid till jobbet.
 
Maken har skruvat och fixat lite i båten, jag har läst ut boken. St Helena/Elin är härmed min nya idol! Jag har bläddrat lite i del 5 men brydde mig inte om att börja läsa den, vi gick kvällspromenad fram och tillbaka in till centrum istället.
 
 
Make och hundar sover, jag lyssnar till nattens ljud en lördagkväll i närheten av en sommarstad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0