Nationaldagshelg 🇾đŸ‡Ș

Vi fick ett litet ryck igĂ„r och bjöd hit min vĂ€ninna till nationaldagen 🇾đŸ‡Ș Hon kom 💕 Vi umgĂ„s mycket selektivt och bara med folk som i sin tur har ett mycket begrĂ€nsat umgĂ€nge i dessa corona-tider.
 
Gotta 🍇
 
Det blev hursomhelst en jĂ€ttefin helg med mer björklövsplock till mer smĂ€rtstillande björklövsolja, gott grillat, mycket prat och ett avslutande dopp i tunnan med jordgubbar och glass som sĂ€ngfösare vid midnatt 🍓
 
Idag blev det lÄngfrukost. Maken Äkte till jobbet medan vÀninnan och jag fortsatte vÄra djupanalyser av livet. SÄ lÀkande att fÄ prata om allt möjligt frÄn förr till nu och framÄt.

Ragnar har fastnat för min vÀninna. JÀttekul ju!
 
Efter promenad Äkte vi till hÀsthagen. 

 
NÀr hon mockat klart i hagen Äkte vi och fikade i Gnesta. JÀttefint litet stÀlle som heter Gustafsvik. Gott hembakat och trevliga mÀnniskor.
 
Ekologiska kanelbullar, rabarbermazarin och apelsinbröd 😋


Maken kom dit och hÀmtade upp mig efter jobbet och det blev hÀmtmiddag frÄn Max. Sen gick vi skogspromenad! Jag passade pÄ att plocka lite mer granskott. Det Àr snart slut med det nu...
 
 
... och nÀr vi inte hade sÄ lÄngt kvar fick min man larm (han har beredskap) och fick smÄspringa hem för att snabbt Äka till jobbet.
 
IkvĂ€ll sĂ„sar jag i paviljongen. Maken har ringt att han blir kvar pĂ„ jobbet inatt. Skippar Tvn ikvĂ€ll och lĂ€ser en bok jag lĂ€ngtat efter. Ännu kvittrar fĂ„glarna men det brukar upphöra till midsommar sĂ„ man fĂ„r passa pĂ„ att njuta deras sĂ„ngđŸ‘‚đŸŽ¶đŸŠÂ 
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0