Växtvandring i Hälleforsnäs

I onsdags hörde jag på bilradion om björklövsglass, granskottsolja, växtvandringar och boksläpp om ätliga växter på bruket i Hälleforsnäs. Jag googlade rätt på Lena som intervjuades på radio Sörmland och mailade henne för att få veta lite mer.
 
 
Så... efter morgonsysslor, jobb, långpromenad och en sen lunch satte vi oss, jag och grannen, i bilen och styrde kosan mot metropolen Hälleforsnäs.

 
Vi började äventyret i butiken där vi inhandlade lite spännande sirap (jag tog älgört och slånbär), björklövsglass och två av Lisen Sundgrens böcker vilka jag fick signerade 👌
 
Den var fräsch, smakade nästan lite mint-aktigt. Supergod!
 
 
Sen blev det växtvandring med Lena Engelmark Embertsén. Jag antecknade så pennan glödde - Stormåra, vårbrodd, svavelticka, fyrkantig johannesört, kirskål, boklöv, älgört, humleblomster, tall, kardborre, gråbo, alm, ängssyra, nässlor, vitplister tusensköna...💦
 
Corona-anpassad groupie med Lisen Sundgren, Lena Engelmark Embertsén och snyggaste Florida-väskan! 
 
Det blev några växtspäckade timmar på bruket innan vi åkte hem igen, trötta och nöjda.
 
Hemmavid började jag direkt med en sen middag (Italienskt à la Pontus) då maken redan gått ut med hundarna. Till sist en stund vid Tvn med virknålen. 

Godnatt världen 🌍
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0