Det händer i skogen, del 3

Igårmorse när jag gick ut med hundarna vek jag ner på gärdet. Vi fick nämligen möte av en stor schäfer som mina små pitbull-wannabes inte tål. Kvinnan som äger schäfern är en duktig hundtränare med lång erfarenhet och hon har hunden i koppel runt midjan... men 1. Jag är rädd att om hunden rycker till så kommer hon gå av på mitten för hon är både lång och smal. 2. Det är ett fullständigt onödigt hundmöte om det går att undvika... så jag vinkade åt henne och vek av. Gärdet är inte längre sankmark utan fullt promenadbart. När vi gått över bäcken släppte jag lös odjuren och de sprang för allt vad tygen höll, fram och tillbaka. 

 
Då kom tranorna flygande! Vi brukar ha ett par som håller till på gärdet, och det såg ut som de ville landa där... men så var vi ivägen 😕
 
 
Idag när maken och jag gick långpromenad i skogen såg vi årets första nässelfjäril.
 
 
Underbara vårtecken 🦋🕊🌱
 
I övrigt tar jag det lugnt. Jag sover inte längre 10-12 timmar om dygnet och det känns som höjningen av Levaxin börjar förändra tröttheten något. Försöker hålla en vettig dygnsrytm med lagom sömn, vila, promenader och måltider. Det går bra, tycker jag. Handarbete är en välsignelse, det ger min rastlösa själ ro. 

 
Garnpaketet jag hämtade i förrgår gav mig möjlighet att förfärdiga första ugglemattan och nu är jag i full gång med koftan. Trist när man upptäcker att man fått hem för lite garn trots att man följt rekommendationerna. Men det går ju att åtgärda. Sodukot är färdigknypplat och ska monteras. Jag har en idé som jag ska klura lite på...

 
Nu när jag satte mig med virkningen kom Rambo upp som ett jehu i mitt knä. Mysigt med sällskap tyckte jag först, men han körde runt med sin lilla nos i koftan-to-be. Jag började titta runt i virkningen och då föll ett tuggben ur den. Han är fena på att hitta nya gömställen till sina tuggben. Maken berättade att när de kom in från promenaden igårkväll så hade Rambo hoppat upp i min fåtölj och grejat på bordet. Förmodligen kollade han att ingen rört hans ben-gömma efter att jag lagt ner koft-projektet för kvällen. 

 
Dagen fortlider i stilla mak och solen skiner. Underbart 🌞 Jag ska virka en stund till medan maken är hos grannen. Sen ska jag laga mat på två kg nötfärs. Det ska bli Wallenbergare, köttfärssås och så lite gotta till fyrbeningarna 🐕‍🦺🦮

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0