TĂ€nk vad bra man kan ha det 🙌

NÀr jag vaknade kvart över sju imorse bestÀmde jag mig för att inte somna om. Klockan blev ett inatt igen och det Àr sÄ dumt. Jag sitter och slumrar vid 8-tiden pÄ kvÀllen, men nÀr mörkret faller sÄ gÄr jag in i andra andningen. Det har sin fördel i att jag nu Àr klar med mammas kofta och snart med vÀninnans oxÄ, men ju lÀngre nÀtterna blir desto kortare blir dagarna och nu Àr ju bÀsta tiden pÄ Äret att vara vaken dagtid!

 
Men idag började jag dagen med att filosofera lite och göra upp en plan för dagen. Jag provade oxĂ„ att göra lite stretchande och diagonala rörelser som jag lĂ€rde mig pĂ„ FöretagshĂ€lsan pĂ„ förra jobbet 2013. Det kĂ€ndes skönt. Sen pallrade jag mig upp. Morgonsysslorna var klara före klockan nio 🕘 och dĂ„ gick jag ut med hundarna. ÖvervĂ€gde att höra av mig till grannen om vi skulle gĂ„ lĂ„ngpromenad redan sĂ„ tidigt eftersom det var risk för regn pĂ„ em, men bestĂ€mde mig för att gĂ„ vanliga svĂ€ngen och sen klara av dagens arbetsuppgift. Hann femtio meter sĂ„ hörde jag ett ho-ho bakom mig. Det var grannen som oxĂ„ tog morgonpromenaden. Vi sa att vi skulle gĂ„ till vĂ€ndplan i skogen, dvs den kortare svĂ€ngen, men fötterna fortsatte gĂ„ i denna vackra morgon och vi hamnade nere vid MĂ€laren 👣 Vi satt vid "hundbadet" en stund och njöt av sol, sjöluft och vĂ„gornas kluckande. 
 
Bamse testade vattnet, det var rÀtt skönt tyckte han

Inte pÄ nÄgot sÀtt kÀndes det fel att skjuta pÄ dagens uppgift till förmÄn för en hÀrlig morgon. 

Arbetet var klart till kl 13. Eftersom det blev 3,5 timme igĂ„r  slutade jag med gott samvete efter 1,5 timme idag. Ljuvliga pizzarester till lunch 🍕 sen ringde jag mitt dĂ„liga samvete - Ă€nkan. Det blev 1,5 timme i telefonen, sista halvtimmen slog jag pĂ„ högtalarfunktionen och passade pĂ„ att virka lite. Jag har svĂ„rt med koncentrationen nĂ€r telefonsamtalen blir för lĂ„nga. Ett handarbete fixar biffen.
 
 
Sen blev det lÄngpromenad igen, denna gÄng i skogen med avslutning hos grannen med melon och glass, mariekex till hundarna. 
 
Vi plockade lite doftande konvaljer oxÄ 
 
Strax efter vi kom hem kom oxĂ„ maken frĂ„n jobbet. Jag tittade lite pĂ„ tv och virkade medan han gjorde det sista pĂ„ bĂ„ten innan vi fixade middag - grillad entrecĂŽte. Efter middan promenerade vi tillsammans, sen fick han hjĂ€lp av grannen och hans traktor att dra fram bĂ„ten till vĂ€gen sĂ„ han kunde skölja av allt trast-bajs frĂ„n bĂ„ten innan han la sig. Den har stĂ„tt under elledningarna och dĂ€r gillar trastar och duvor att sitta och skita đŸ’© 🕊 SjĂ€lv har jag pratat lite med en vĂ€ninna i telefon och virkat vid Tvn en stund före kvĂ€llspromenaden. Nu ska det bli gott att vila kroppen 👣
 
 
Godnatt vĂ€rlden 🩋

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0