Advent 🕯

SÄ har vi Àntligen gÄtt in i ett nytt kyrkoÄr. KyrkoÄret börjar med advent och slutar med domsöndagen vilket Àr en spÀnnande resa genom den kristna lÀran. 

Löste in tvÄ presentkort jag fÄtt i spets-sammanhang. Köpte en julstjÀrna och en julros med kruka. Julrosen Àr en av mina favoritblommor i all sin enkelhet. Den blommar mitt i vintern, Àven nÀr den planteras utomhus.

Min senaste vecka har varit lite tuff, men nu ska jag försöka lÀgga det jobbiga bakom mig. Har fortsatt röja i Ugglebo i den mÄn jag orkat. Det kanske finns ett ljus i tunneln --> Fyra kartonger, tvÄ mindre förpackningar med böcker samt en bildvÀvsram hoppas jag att Röda Korset tar emot pÄ onsdag, lite böcker ska till tvÄ av döttrarna och en Ikea-kasse mönster mm försvinner till Vadstena förhoppningsvis  i helgen. 

I helgen har maken och jag julpyntat lite. Lite tidigt kanske men det Àr trevligt med lite ljus nÀr mörkret Àr kompakt 18 timmar om dygnet och de övriga sex timmarna Àr grÄ...
 
 
Yngsta har oxÄ ljusare upp min tillvaro genom att tillÀgna mig sitt egenhÀndigt designade kakverk:
 
 
Pepparkakskyrkan  St. Gunilla 💒
 
Godnatt folks 🎄

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0