Domherrar och stjärtmesar

Det har varit lite typ dagens händelse. Gick en längre promenad i förmiddags för det kändes som om höften skulle hålla. Och det gjorde den. Solen sken och när jag gick upp på skogsvägen sjöng domherrarna. På morgonen såg jag oxå de första domherrarna vid vårt fågelbord 😍
 

När jag var nästan hemma blev jag omflugen av en flock stjärtmesar. Det är en av de sötaste fåglar jag vet och inte är det ofta jag ser dem 😍
 
Lite udda höstfärger ...
 
Under eftermiddagen har jag pratat en del i telefon, men tog oxå tag i ikonmålningen. Jag får sluta upp att vara så osäker och våga testa lite. Färger går att måla över och blir äggtemperan för tunn eller tjock går det oxå att åtgärda! Kändes bra att komma igång på egen hand🎨🖌 
 

Ikväll har jag sett massa kul på tv. Två program om vikingarna i Skottland och till sist "en oväntad vänskap". Inte första gången jag ser den och säkert inte sista heller, den är så bra!
 
Kvällspromenaden kom vi iväg på närmre halv ett, i gott sällskap av en vacker måne 🌓
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0