Fler stjärtmesar!

Vi kom iväg sent på morgonpromenaden idag. Testade gränsen igen då jag tagit Alvedon och vi kunde faktiskt gå rätt långt. En halvmil blev det. Kände mig jätteglad 😁 Hade vare sig tänkt eller trott att det skulle gå SÅ bra 😅 
 
 
Det är lite festligt med hundarna för när jag har ont går de gärna bakom mig och visar på att de vill hem, men idag när jag knappt hade nån värk alls pinnade de på och man såg hur de njöt av promenaden. Det gjorde jag oxå, känslan av att kunna gå i skog och mark utan att det känns som om höftkulan trillat ur sitt fäste. De var bra i sina magar oxå vilket är så skönt.

Under nästa promenad som var betydligt kortare träffade jag på stjärtmesarna igen. Igår såg jag dem i flykten, idag höll de till bara ett par meter ifrån mig i en buske. Vilken ynnest att få sällskapa med dem en stund, de är så fruktansvärt söta och kvittrar så fint 😍
 
 
Efter andra promenaden satte jag mig att måla en stund. Älskar pillerillet jag håller på med nu - linjer och konturer 💖
 
 
Mellan promenaderna har jag pratat med mina båda äldsta. De har fått svar på sina faderskapstest och föga förvånande är deras pappa deras pappa med 99,999% säkerhet. Har inte bestämt mig för om jag ska fortsätta tiga ihjäl idioten eller agera på något sätt så han fattar att han har gått flera meter över gränsen för vad som är acceptabelt. Efter en sån här omogen och elak handling vet man inte vad som kommer härnäst...
 
 
Maken kom hem med en bukett blommor 🌹🌹🌹 som uppmuntran och jag svängde ihop squash-plättar med lök, citron och romröra. Så gott 😋

 
Känner mig tröstad.
 
 
Svenska truckers, Åreakuten och NCIS har fått avrunda dagen 🤗 Maken fick åka till jobbet så han sover kvar där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0