Gråmulen måndag

Alltså, jag vaknar inte på riktigt när hela dagen är grå. Jag klagar inte på vädret, tycker temperaturen och luftfuktigheten är rätt skön, men att inte se solen på flera dagar gör nåt med hjärnan, det är väl tallkottkörteln som aldrig stänger av melatonin-produktionen, tror jag... Iof satt jag uppe till strax efter ett igår och tittade på Wallander, men sen sov jag bra och dåsigheten har hållit i sig i veckor.
 
Men men, var ute och gick i två timmar mitt på dan och det var jätteskönt. 

Fönsterlaven ser ut som snö ❄️❄️❄️
 
I övrigt har jag jobbat med med de två kommande numren av föreningstidningen och info kring årsmötet, lagat potatisplättar med fläsk och rårört lingon jag plockade för nån dryg månad sen. Ett par kortare promenader oxå förstås.
 
Maken har sett en uggla här några gånger vid 22-tiden på kvällarna🦉 Vid solnedgången gick jag runt bland träden och lös med ficklampa i hopp om att se ett par uggleögon blänka, men nope 👀🔦 inte ikväll iallafall.
 
Några timmars tv-häng har fått avsluta dagen. Är glad åt de nya hårda restriktionerna på 8 personer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0